onsdag 17. september 2008

Californiaomelett


Min favoritt maki-rull er California-maki. Crabstics, avocado, majones og agurk.
Idag fikk jeg plutselig veldig lyst på crabsticks. Og jeg forbinder jo crabstics med California-maki. Dessuten jeg ville lage noe enkelt, f.eks en omelett. Da var det vel ikke mer å lure på?
La meg presentere Californiaomeletten!

Californiaomelett

(1 person)
2 egg
1 fedd hvitløk
1/2 boks crabstics (75 g)
1/2 avocado
en bit agurk
1 god sprut lettmajones
limesaft
salt og pepper
fersk gressløk

Skjær crabstics, agurk og avocado i biter. Bland med majones og limesaft.
Hakk hvitløk og stek den myk og gyllen i olje. Pisk eggene lett med salt og pepper, og hell over. Stek omeletten på svak varme til den er såvidt myk i midten.
Brett den og dandere med californiablandingen, strø over gressløk, flaksalt og pepper. Servere med mer lime og godt brød. (På bildet sees ballymaloe-brød med ajvar på)

Ingen kommentarer: