tirsdag 2. juni 2009

Maisomelett


Selv om man er en travel student som lett tyr til det enkle, betyr ikke det at man kan neglisjere kjøleskapets halvåpne bokser slik at de blir gamle og må kastes! Idag hadde jeg en halv boks mais igjen etter gårdsdagens "jeg blander litt tunfisk, kokt havre, mais og en agurksnabb"-middag.
Det var heller tvilsomme, stusselige greier, og jeg bestemte meg for å ta tak. Man kan ikke bare spise for å bli mett! Eksamensresultatene blir sikkert mye bedre når man har spist glad mat.

Maisomelett
(1 pers)
2 egg
1/2 boks mais
en klype chiliflak (eg. skulle jeg ha frisk chili, men det hadde de ikke på Snapshop idag...)
1 fedd hvitløk
1/2 vårløk
salt, pepper
frisk koriander
limebåter

Hakk hvitløk og stek i litt olje.
Bland mais, egg, salt&pepper, vårløkskiver, chili og hakket koriander. Hell det over hvitløken.
Stek til en passelig omelettkonsistens, og brett gjerne dobbel for lettere håndtering. Dryss over mer koriander og servere med limebåter og ris.

3 kommentarer:

Alf sa...

Har de noengang chili på Snap? Igår kveld hadde de ikke salat i noen slags form engang!

Alf sa...

Men omeletten så fortreffelig ut. Jeg lager for lite av det egentlig :)

dina sa...

Det er sant. Man kan ikke regne med at de har det man trenger. Men de hadde lime. Og mannen syntes nok det var vel lite å handle, og sa at jeg gjerne kunne betale 3 kr for den selv om den bare kostet 2. Og dette sa han mens han først kastet limen opp i luften, før han rullet den hardhendt mellom håndflatene og lo rått.