fredag 9. januar 2009

Reke og avocadosalsa


En variant av denne lille godbiten var faktisk utløsende årsak til at jeg ble en matblogger.
Karin og jeg surfet rund på bloggen provköket i våres, prøvekokte denne en fredagskveld, og ble frelste. 
Jeg bestemte meg for å lage en blogg selv.
Men denne første bloggopplevelsen min blir jeg aldri lei! Jeg lager den på husk, og mixer og trikser litt med innholdet. Idag ble den slik:

Reke og avocadosalsa
(1 pers)
ca 70 g reker (vekt uten skall)
1/2 godt moden avocado i terninger
7 cherrytomater delt i fire
en liten bit hakket rødløk
en liten bit frisk eller hermetisk chili
1,5 ss sweet chilisauce (eller mer, smak til)
saften av 1/2-1 lime
1 ts fiskesaus (salt funker også)
hakket bladpersille eller koriander

Bland reker, tomat, rødløk, chili og avocado med chilisauce, limesaft, fiskesaus og hakket persille. Koriander er aller best, men jeg hadde så mye bladpersille i kjøleskapet, så den fikk duge idag.
Servere med ris og limebåter.
Jeg får vann i munnen...

Ingen kommentarer: