fredag 26. mars 2010

Rotfruktsbiffer



Har du ikke spist opp rotfruktene enda?
Nei, jeg har faktisk ikke det. Og vegetarboka mi hjalp meg idag.
Hva er vel saftigere enn en herlig vegetarbiff?

Rotfruktsbiffer
(1-2 pers)
ca 150 g rotfrukter (jeg hadde gulrot,
kålrabi og sellerirot)
1/2 løk
1 potet
1 egg
1 ts urtesalt
1 håndfull friske dill

Skrell og riv alle grønnsakene. Hvis du putter dem i en maskin (eller som meg, har overtatt en gammel manuell Mouli Julienne av tante Claude) går det lett som en pett å rive løken også.
Bland i egg, urtesalt og friske urter. La gjerne røra svelle i 5-10 minutter.
Form flate kaker og stek i smør, noen minutter på hver side.

Jeg serverte med bulgursalat av bulgur, tomat, avocado, bønner og dill, samt rømme med sitronsaft og revet pepperrot.

God påske!

Ingen kommentarer: