søndag 22. mars 2009

Rips med krisp


Prøv å si det fort! Rips med krisp, rips med krips, riksk med kriksks...
Enkel dessert som du lager samtidig som du rydder ut av bordet. Alternativt pisker du gjestene til å rydde mens du selv steker og braser med viktig kokkemine.

(Da jeg skulle lage desserten innså jeg at det ikke var nok igjen av Nesøya-ripsene, og jeg måtte supplere med noen skogsbær fra Ica. Men jeg var så fornøyd med overskriften at jeg lot det passere.)

Rips med havrekrisp
(5 personer)
3 ss smør
3 dl havregryn
1 dl hasselnøtter, grovhakkede
1 ss sukker
250 g frosne rips (eller andre bær)
2 ss sukker
vaniljeis

Varm opp ripsen med 2 ss sukker til det er smeltet og varmt. Samtidig smelter du smør i en stekepanne, har i havregryn, sukker og nøtter. Fres til gyllent og crispy.
Dandere en porsjon til hver, med en iskule.

1 kommentar:

Silje sa...

Ooooh, dette så godt ut! Fin blogg, forresten! :-)