mandag 4. mai 2009

Broccolisalat


Vis meg din grønnsaksskuff, og jeg skal si deg hva du kan spise.
Verre var det ikke, jeg blandet bare sammen det som fantes der. Heldigvis inneholdt skuffen bare gode ting bortsett fra 2 visne stilker stangselleri som ikke fikk bli med på leken. Jeg vet ikke om de sutret, for jeg slengte skuffen igjen.

Broccolisalat
broccoli
feltsalat
persille
agurk
cherrytomater
rosiner
gresskarfrø
egg
sitronsaft, sennep, honning

Jeg dampet 1/2 broccoli delt i buketter, hardkokte et egg og blandet i en bolle med noen cherrytomater i halve, agurk i staver, noen never feltsalat, litt hakket blaspersille, en håndfull rosiner og en håndfull gresskarfrø. Over helte jeg en dressing av sitronsaft, fransk sennep og honning. Jeg serverte kokt mathavre til, men bulgur eller couscous er sikkert også bra.

Ingen kommentarer: