mandag 6. september 2010

Squashpasta med sprøstekt kruspersille


Squashen på Nesøya skjøt som vanlig fart i sommer, og jeg har gleden av å spise selvdyrket squash ukentlig. Idag fikk den være pastaens venn, toppet med fritert persille, et tips jeg fikk i en vegetarbok.

Den hvitløksduftende, smørmyke squashen fikk meg til å rope etter mer, mens persillen ikke var så mye å juble over. Den ville jeg heller servert fersk. Jeg gjengir likevel oppskriften her, for å forklare de mørkegrønne klasene på bildet.

Squashpasta med sprøstekt kruspersille
(1 pers)
1 ss smør
ca 150-200 g revet squash
1 fedd hakket hvitløk
olivenolje
masse kruspersille 
salt&pepper
fullkornspenne

Kok pasta.
Imens smelter du 1 ss smør i en stekepanne til det bruser. Ha i hvitkøk og stek i ca 1 minutt. Tilsett squash og stek til den er myk, salte og pepre.
Bland squashrøren inn i pastaen.
Varm opp olivenolje i pannen, den skal bli veldig varm, og sprøstek persillen. La den renne av på et kjøkkenpapir og strø den over pastaen.
Servere gjerne med sitronbåter.

Ingen kommentarer: